Pre dnešnú dobu je typické nakupovanie online. A preto veľkú pozornosť skvalitňovaniu zasielacích služieb musia venovať hlavne prevádzkovatelia eshopov. Každý detail rozhoduje o tom, či si zákazník od dotyčného eshopu objedná tovar aj nabudúce alebo uprednostní iného online predajcu. Úlohu preto zohráva aj balenie zásielky.
Treba rátať s tým, že stále viac zákazníkov chce svoj tovar kúpiť online- rýchlo a pohodlne zo svojho domova. V takom prípade je potrebné zabezpečiť to, aby sa objednaná položka dostala k zákazníkovi v perfektnom stave- nepoškodená, akoby sme mu ju podali priamo z pultu. Veľkú úlohu v tom zohráva to, ako a respektíve do čoho túto objednanú položku zabalíme. Aj samotné balenie dosť napovie o precíznosti a kvalite konkrétneho eshopu. A dobre vieme, že zákazník takisto uprednostní primárne online shop s najlacnejším prepravným. Teda objednávku, za ktorú by zaplatil čo možno najnižšie poštovné- pod čo sa opäť podpisuje aj to, v čom príde balík zabalený. Čím menšie rozmery a menšia hmotnosť zásielky, tým nižšie náklady za prepravu- a tým spokojnejší zákazník. Materiál obalu je pritom rovnako dôležitý.
Z viacerých dôvodov majú vlastníci eshopov radi plastove obalky. Obzvlášť v prípade, ak ich porovnáme napríklad s papierovými kartónmi, ktoré oproti nim pôsobia dosť nemotorne a zbytočne robustne. Tým pádom balík v kartónovej krabici vyšiel aj zbytočne drahšie- a napriek svojim väčším rozmerom ani nie je takéto balenie odolné, ako práve obálky z plastu.
- Kartónové škatule vyžadovali väčší priestor, boli viditeľne objemné a pritom stačí napríklad vplyv vlhka alebo prudší náraz pri prevoze- a ľahko sa poškodia. Čo ale neplatí v prípade plastových obálok, ktoré navyše majú oveľa praktickejšie rozmery.
Plastová obálka sa stala favoritom tých, ktorí sa živia predajom a zasielaním produktov. Je odolná voči mokru a vlhku, tiež voči nárazom a tlakom pri prevoze balíka. Tiež je pružná, má praktické rozmery a estetický vzhľad, pričom je možné vyberať aj z rôznych farieb.